יתר לחץ דם

ד"ר שמעון שטרוך | נפרולוג

יתר לחץ דם | נפרולוג

ערכי לחץ דם מעל 140/90 ממ"ס נחשבים לערכים המצריכים טיפול להורדת לחץ הדם.
החשיבות לטיפול מהיר ואפקטיבי בנושא של יתר לחץ דם חיוני ואף מציל חיים.
על פי מחקרים, הסיכון של אדם שאינו מטופל בנושא של יתר לחץ דם ללקות במחלות לב יהיה גבוה פי 3 מאדם אשר כן מטופל בנושא.

טיפול ביתר לחץ דם

תוצאותיה של מדידה אחת אינן מספיקות בכדי לקבוע מצב של יתר לחץ דם, בכדי לקבוע אבחנה של יתר לחץ דם , נהוג לבצע סדרה של שלוש מדידות המתבצעות במועדים שונים.
כאשר בודקים לחץ דם, מומלץ למדוד שלוש פעמים ברצף בהפרש של 2 דקות כל בדיקה.

מלבד מדידת לחץ דם, הרופא המטפל יבצע בדיקות רפואיות נוספות ויבדוק את ההיסטוריה הרפואית של החולה – זאת בכדי להבין האם מדובר ביתר לחץ דם ראשוני או שניוני (צורת הטיפול בשני המצבים תהיה שונה).

הרפואה מציעה שלל פתרונות המיועדות לטיפול ביתר לחץ דם ובין היתר מגוון תרופות אשר משמשת להפחתת לחץ דם כמו: תרופות חוסמות תעלות סידן ותרופות חוסמות קולטני ביתא, וכמו כן תרופות חוסמות מערכת רנין.

פתרונות נוספים אשר אמורים לסייע בהורדת לחץ דם הן תוספי התזונה למיניהן ובכלל כל הנושא של תזונה נכונה והקפדה על אורח חיים בריא הינו בעל השפעה רבה לטיפול בלחץ דם. נוסף על כך, ההמלצה עבור בעלי יתר לחץ דם היא להימנע מעישון ומצריכת אלכוהול, להקטין את כמות הקופאין ולהקפיד על תזונה דלת מלח.

הקפדה על מעקב רפואי

אנשים אשר סובלים מיתר לחץ דם צריכים להיות תחת מעקב רפואי קבוע הכולל בדיקות תקופתיות של לחץ דם, בדיקת עיניים שנתית, בדיקת אק"ג שנתית ובדיקות נוספות אשר מטרתן לוודא שלא נגרמו נזקים שונים כתוצאה מיתר לחץ דם, ובמידה ונזקים כאלו אכן נגרמו, הבדיקות יסייעו לאתר אותם בשלביהם המוקדמים ולהתאים להם את מתן הטיפול הנכון.